Sunday, December 1, 2013

Activitati pentru Ziua Romaniei



Am vorbit astazi cu Ema despre Romania, despre harta, steag si despre copii imbracati in costume nationale.


Pentru inceput i-am pregatit o traistuta in care am ascuns niste imagini magnetice, pentru ca ea sa le descopere dupa ce se trezeste din somnul de dupa-amiaza. Cand a vazut Ema traistuta i-am spus ca e o surpriza acolo, iar raspunsul ei mi s-a parut asa de dulce, a facut cu mana si a spus "Alut upiza!" (Salut surpriza!) :)




Ema a scos rand pe rand imaginile din traistuta, am vorbit despre fiecare si le-a asezat pe tablita ei magnetica.



Am facut apoi o activitate de sortare pe culori, a avut la dispozitie un castronas cu cerculete rosii, albastre si galbene si o harta colorata in culorile steagului, iar ea a trebuit sa puna unele peste altele cerculetele pe culorile potrivite. Am obtinut asa trei turnulete si am putut discuta despre care e cel mai inalt si care cel mai scund, le-am aranjat apoi in ordine crescatoare.
 


Punand in ordine un cerculet albastru, unul galben si unul rosu am alcatuit si cateva mini-turnulete in culorile drapelului.


Am avut apoi o activitate foarte simpla de colorat, am descarcat o plansa cu steagul Romaniei de aici.


Ema a incercat sa coloreze, dar ii place mult mai mult sa scrie, spune in ultima vreme ca scrie cifrele, face tot felul de carligase si pe urma exclama incantata: "Ia, optu!", "Ia, tei", si tot asa :) Asadar activitatea de colorat nu a prea avut succes, dar macar Ema s-a familiarizat cu steagul si culorile lui.


Si cam asta am facut noi astazi de 1 Decembrie, nu aveam nimic planificat, dar apoi m-am gandit ca nu pot lasa sa treaca ziua asta chiar fara sa facem nimic, chiar daca Ema e inca foarte micuta si nu stiu cat poate intelege. Doar activitatile astea simple am reusit sa le alcatuiesc cat a dormit azi Ema, dar se pare ca a invatat totusi una alta, iar magnetii am sa-i mai las un pic pe tablita si are sa se mai joace si zilele urmatoare cu ei, ii plac copiii imbracati in costumele nationale :)

Am sa inscriu activitatile noaste in colectia de aici, si sper sa mai gasesc acolo si alte idei, pentru anii urmatori :)

Ema, 2 ani si o luna

2 comments:

  1. Mă bucur că ați dat curs invitației! Ema e cea mai tânără participantă al horă :). Poate postarea ta va încuraja și celelalte mămici să găsească activități copiilor, indiferent de vârstă. Felicitările mele!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...