Tuesday, February 25, 2014

Invitatie la joaca - plastilina si animale polare


Iarna aceasta am avut foarte putin timp zapada, dar si cand a nins, a fost incredibil de frumos: zapada alba si pufoasa a acoperit totul: casele, bradutii din curte, ramurile copacilor in zare... de pe geamul nostru din bucatarie chiar se vede un peisaj fantastic iarna :) Asa o vreme invita la stat in casa la caldura si facut activitati interesante :)




Pentru ca noi ne-am jucat iarna asta in principal cu animalele polare, am vrut sa alcatuiesc pentru Ema o invitatie la joaca in care sa includem animalutele noastre si o plastilina alba. Am gasit pana la urma o reteta pe cat de simpla, pe atat de perfecta: aluatul de modelat care a rezultat chiar seamana cu zapada, e moale, pufos, foarte placut de manevrat. Fata de plastilina clasica e si un pic sfaramicios, dar intr-un sens bun, e o experienta senzoriala complet diferita.


Reteta, dupa cum spuneam, e foarte simpla (si am gasit-o pe un blog, dar nu mai stiu care): o parte balsam de par si doua parti amidon de porumb, atata tot. Se amesteca pana rezulta un aluat. Eu am facut pana acum de doua ori reteta asta si de fiecare data a trebuit sa pun mai mult amidon, dar pana la urma aluatul a capatat o consistenta numai buna pentru joaca. Probabil trebuie de experimentat putin, de vazut cat amidon e necesar si in functie de balsamul de par folosit.


Am pus pe o tavita (care s-a dovedit mai apoi un pic neincapatoare) plastilina pufoasa ca zapada, ursul polar, niste pinguini, doua forme de taiat stelute si mai niste piese marunte albe si albastre. M-am gandit ca folosind lucrusoarele acestea, ar fi usor de creat niste scene polare.


Emei i-a placut muuuult plastilina asta. Se pot face atatea lucruri cu ea! Dupa ce s-a bucurat sa o simpta printre degetele (e foarte, foarte fina si placuta la atingere), a intins-o pe toata in tavita, creand un strat gros de zapada, pe care animalele polare sa mearga si sa lase urme :) Cu formele de taiat a putut doar sa imprime stelute, de decupat e un pic mai greu din cauza ca aluatul asta e, dupa cum spuneam, un pic sfaramicios. Dar nu e o problema, ideea nu era de a face prajiturele din plastilina, ci de a o folosi pe post de zapada :)


Asadar Ema a incercat sa faca si un om de zapada. Pinguinilor le-a placut noul lor prieten. Chiar si ursul polar a fost incantat, in poza de mai jos voia sa ii dea un pupic omului de zapada.


Ema a facut apoi o gaura in stratul de plastilina si pentru ca tavita folosita era albastra, a rezultat o apa mica in care sa innoate pinguinii nostri, si sa caute eventual pestisori sa manance :) Ursul polar, bineinteles, a trebuit sa vina in vizita :)



Am creeat impreuna si casute pentru pinguini, si Ema s-a distrat ascuzand cate un pinguini dupa un "zid" mai inaltut si jucand cucu-bau cu el si cu ceilalti pinguini :)


Bineinteles ca zapada asta poate fi folosita foarte bine si pe post de hainute pentru simpaticii pinguini :)


Ca sa concluzionez, e foarte distractiv materialul acesta si tocmai de aceea in scurt timp am mai facut o data reteta, adaugand si colorant rosu (a iesit roz si am folosit-o pentru a face briose-inimioare :) ). Se pastreaza vreo cateva zile intr-o punguta inchisa ermetic si tinuta la rece.


Ema, 2 ani si 3 luni

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...