Tuesday, July 29, 2014

Invitatie la joaca - idee de impachetare


 Acum vreo doua luni, cand pe rafturile de jucarii ale Emei era inca expusa invitatia la joaca de primavara, a venit in vizita o fetita ceva mai mare care a fost foarte, foarte interesata de plastilina. Mai aveam inca o parte din plastilina facuta pentru cosuletul de Pasti, singura data cand am facut plastilina in casa pana acum si a iesit absolut fantastic, mult mai usor si placut de modelat decat cea din comert.




 Dupa ce a analizat tava cu invitatia la joaca, fetitei i-a venit imediat ideea sa intinda bucati de plastilina cu sucitorul si sa le foloseasca pe post de suport pentru obiectele micute puse la dispozitie, creand astfel "tablouri de primavara". Era prima data cand un alt copil inafara de Ema utiliza o tavita alcatuita de mine, si mi s-a parut interesant sa urmaresc felul in care se joaca, mai ales ca era vorba si de un copil mai mare cu vreo 3 ani.


Ema a urmat incantata exemplul fetitei si a inceput sa isi creeze si ea propriile tablouri, mutand si aranjand in diverse moduri micile figurine pe care si le imparteau intre ele. Dupa ce s-au jucat asa o perioada, creand tot felul de variante de tablouri, fetita a declarat: "Ce frumos e sa te joci ASA cu plastilina!" Se referea la faptul ca pe langa plastilina avea la dispozitie micile obiecte tematice, pe care sa le poata folosi asa cum doreste.


Pentru ca tocmai cumparasem o cutie de plastic cu doua compartimente, m-am gandit imediat ca as putea impacheta o parte din invitatia la joaca, sa o poata lua fetita acasa. Am pus asadar intr-un compartiment al cutiei plastilina roz, preferata ei, iar in cealalata parte am adunat cateva obiecte pe care sa le foloseasca la joaca: betisoare, ochisori mobili, flori si fluturasi din ceramica, o ciupercuta si un iepuras din lemn si doua forme pentru decupat. Avantajul folosirii unei cutii din plastic cu capac care se inchide etans e ca plastilina se va mentine proaspata chiar si asa pusa direct in cutie, si nu e necesar sa fie impachetata separat intr-un recipient mai mic sau intr-o punguta de exemplu. Daca ar fi fost ceva planificat dinainte, as fi facut cu siguranta si o eticheta draguta pentru a o lipi pe cutie (sau macar m-as fi gandit sa dezlipesc eticheta originala), dar cadoul a fost oricum foarte apreciat si foarte folosit.


 Mi-a ramas de atunci in minte faptul ca invitatiile la joaca pot fi impachetate foarte usor in cutii de plastic, mai ales in cutii compartimentate si pot fi astfel fie facute cadou, fie luate de exemplu intr-o calatorie/vacanta pentru a ocupa timpul copilului in masina sau in camera de hotel atunci cand e prea cald de stat afara. Tocmai am alcatuit astazi patru astfel de invitatii la joaca pentru Ema, le-am pus in cutii de plastic si asteapta sa fie folosite din plin, sper eu, vara asta :) Am sa revin cu un articol si despre ele si despre modul cum vrem sa le folosim acasa deocamdata.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...