Wednesday, July 2, 2014

Invitatie la joaca senzoriala cu vopsea spumoasa


Incet, incet, chiar prea incet, se apropie si vara de locurile minunate de altfel unde traim noi. Vremea e insa foarte instabila, acum iese soarele pentru 5 minute, acum ploua (si nu e vorba doar de ploaie de vara), si in mare parte bate vantul de parca e vijelie... Mi-e dor de verile in care era cald, cald, si soare mult si timp destul pentru stat pe afara pana noaptea tarziu, fara sa intervina ploi lungi si vant rece... asa erau verile cand eram eu mica mai exact. Acum, ca e Ema mica si as vrea sa facem multe lucruri minunate pe afara, ne multumim cu ce avem. Cand prind intr-o zi cateva minute cu soare, si fara vant (perioada de "calm inainte de furtuna" mai exact) nici nu stiu ce sa facem mai repede. In general ne plimbam cu tricicleta sau cu trotineta, Ema isi viziteaza iepurasul sau alearga prin gradina, dar am in plan si unele activitati pentru vara asta, si sper sa apuc sa le strecor pe majoritatea dintre ele. 

 


O activitate foarte simplu si rapid de organizat am avut acum recent, intr-o duminica ceva mai prietenoasa din punct de vedere al fenomenelor meteo. Cand am vazut ca iese un pic soarele in timp ce Ema doarmea de amiaza, am pregatit in graba niste vopsea spumoasa, o oglinda si un sortulet pentru Ema, apoi am asteptat cu mare nerabdare sa i le prezint. S-a mai jucat pana acum de cateva ori cu spuma de ras, si mereu a fost un succes fantastic, voiam de ceva timp sa o las sa picteze si pe o oglinda (in stil Reggio), deci m-am gandit sa combin cele doua activitati, un fel de pictura senzoriala.
 

Speram ca unul din avantajele plasarii oglinzii afara ar fi faptul ca va reflecta in mod foarte frumos si captivant norii de pe cer, dar nu a fost sa fie, pentru ca nu era senin, urma o furtuna teribila in noaptea aia de altfel. Oricum, e o activitate care e recomandat a se face afara, pentru ca joaca in spuma poate fi destul de "messy" :)


"Vopseaua spumoasa" am obtinut-o simplu, amestecand intr-o tava de briose spuma de ras cu vopsea pentru pictat cu degetele (care e foarte lavabila, deci stiam ca nu vor fi probleme la spalat). Am folosit putina vopsea, asadar culorile au iesit pastelate si placute. Am cules de prin gradina si niste frunze si petale de flori, apoi am lasat-o pe Ema sa faca ce doreste cu materialele puse la dispozitie. Dupa cum am mai precizat, asta e o activitate in stil Reggio, la care nu conteaza catusi de putin rezultatele picturii, cat experienta pe care o are copilul experimentand cu materialele. Am fost uimita de faptul ca Ema chiar a pictat cu pensonul pentru o vreme, amestecand in cele din urma culorile si folosind si petalele de flori si frunzele.


N-a trecut mult timp pana a inceput sa picure, asadar ne-am mutat sub cel mai apropiat acoperis, unde Ema a continuat sa exploreze in voie spuma colorata, sa faca desene cu ea pe oglinda si sa o combine cu elementele din natura - petale si frunze de flori, creand cu ajutorul lor un fel de colaje interesante.

Vine ploaia, bine-mi pare, eu pictez in continuare! :)

 Dupa cum era de asteptat, in cele din urma a intrebat daca poate sa picteze cu manutele, asadar i-am pus un sortulet si a fost libera sa se joace cum doreste. Spuma fiind alunecoasa, a fost o experineta interesanta sa incerce sa picteze cu manutele pe oglinda. In rest, a strans spuma in maini si a amestecat culorile cat a dorit.


La final a fost suficienta o clatire cu apa a obiectelor folosite si a manutelor. Iar apoi s-a intensificat si vantul, asadar am fost incantata ca am reusit sa facem macar atat "intr-o minunata zi de vara"... Oricum, activitatea e foarte interesanta pentru copii de 2-3 ani ( cu siguranta poate sa prezinte interes si pentru cei mai mari) si se poate realiza si in casa, daca spatiul de joaca este acoperit cu o fata de masa cauciucata de exemplu, pentru a fi mai usor de strans la final. Experienta senzoriala deosebita insa merita chiar un pic de dezordine :)




Ema, 2 ani si 7 luni

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...